אודות סעדיה מנדל

אדריכל סעדיה מנדל נולד בנוביסד, יגוסלביה בשנת 1931. בשנת 1937 עלה ארצה.
משחר ילדותו נמשך לאומנות, ציור ופיסול. לאחר שירותו הצבאי נסע לפריז ללמוד אומנות ובהמשך פנה ללימודי אדריכלות. לאחר שנתיים של לימודים ב- École Nationale Supérieure des Beaux-Arts בפריז עבר ללמוד שנתיים נוספות בלונדון ב-AA והשלים את לימודיו בטכניון בחיפה.

לאחר נישואיו לאדריכלית מרים מנדל נסעו לשנתיים לאירופה להתנסות בעבודה האדריכלית. התנסות זו כללה עבודה במשרדי אדריכלים ברומא, בפריז ובשטוקהולם.
לאחר שנתיים חזרו לארץ וסעדיה עבד במשרד שרון-אידלסון אדריכלים. ב-1960 פתח משרד עצמאי.

לאורך השנים תכנן פרויקטים רבים חלקם בשיתוף עם אדריכלים נוספים ביניהם, יפו העתיקה, ימין משה, הרובע היהודי, משכנות שאננים ומרכזים עבור הבדואים בסיני.

אדריכל סעדיה מנדל לימד לאורך השנים בטכניון כמרצה חיצוני, בבצלאל כמרצה וכראש המחלקה ובאוניברסיטת אריאל כמרצה וכן כראש המחלקה. בניית התשתית האדריכלית בארץ הייתה בראש מעייניו. הן במשרדו הפרטי כאשר הראייה שלו הייתה שזהו מקום הכשרה לאדריכלים צעירים והן בהרצאות שונות שהעביר באופן פרטי או באקדמיה.

נושא השימור היה משולב בעבודתו עוד בזמן שלא כינו פרויקטים מסוג זה "שימור". ההבנה שחילחלה בזמן עבודתו באירופה היא שכל אדריכל חייב להתייחס לשכבות האדריכליות שהיו לפניו לחקור אותן ולהבין איזה מהן חשובות על מנת להשאירן ולספר את הסיפור שלהן לדורות הבאים. כל זה מתוך הבנה שהיו לפניינו, ואנו מוסיפים את השכבה שלנו וכן להבין שתהיינה שכבות נוספות אדריכליות אחרינו בדרורות הבאים.

המועצה לשימור אתרים שהיה מבין פעיליה המרכזיים הייתה משמעותית ביותר בחייו המקצועיים. כל זאת על מנת לחזק ולהטמיע בציבור הרחב את חשיבות השימור. היה יו"ר מחוז תל אביב במועצה לשימור ובהמשך שימש כיו"ר ועדת תכנון ויו"ר הוועד המנהל.

ארגונים נוספים בהם היה פעיל: "איקומוס"– הארגון הבינלאומי לשימור, "הארגון לקידום המשחק בישראל", אולפן עקיבא בו היה בוועד המנהל.

מעוניינים לקבוע פגישה? התקשרו!

או מלאו כבר עכשיו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

לקבלת ייעוץ מלאו פרטיכם: